Ytterligare förtydligande avseende kvartalsavgiften

Så som flera av er har märkt blev det fel på de utskickade fakturorna med fakturadatum 2018-11-12 och informationen har varit uppe på hemsidan en vecka nu så vi hoppas att det har nått ut till alla.

Idag, måndag 19 november, har de flesta medlemmar fått nya pappersfakturor, även de som normalt får fakturan digitalt, får denna gång pappersfakturor. Det är bara de som har autogiro som inte får pappersfakturor denna gång då dessa automatiskt ändras till rätt summa.

De nya, korrigerade fakturorna kom tillsammans med ett följebrev från vår ekonomiska förvaltare Fastum. Vi i styrelsen vill förtydliga att slutregleringen inte enbart sker mot den faktiska vattenförbrukningen så som förklaras i brevet utan mot all faktisk förbrukning som hushållet haft under det gångna verksamhetsåret.

Har ni redan betalat hela eller delar av den faktura som först skickades ut med de felaktiga beloppen ber vi er ta kontakt med Fastums kundtjänst på 90220 måndag-fredag 7:30 - 16:00 eller via  web- formulär på www.90220.seför att lösa det på bästa sätt.

Hälsningar
Styrelsen

Nyhetsarkiv

Senaste nyheter